Globalne kroki 1906–1925
Dynamiczny globalny rozwój nowo powstałej firmy zostały brutalnie przerwany przez pierwszą wojnę światową, po której Bosch musiała poddać się transformacji i wdrożyć innowacje, aby uporać się z jej skutkami.
Droga za ocean — rozpoczęcie działalności w Stanach Zjednoczonych
Wszystko zaczęło się od reklamy iskrowych układów zapłonowych w amerykańskich gazetach, która wygenerowała zamówienia opiewające na miliony dolarów w 1906 roku i podwoiła sprzedaż w ciągu jednego roku. Działalność w Stanach Zjednoczonych przynosiła takie sukcesy, że w 1912 roku firma Bosch rozpoczęła wytwarzanie swojego sztandarowego produktu we własnej fabryce w Springfield w Massachusetts.
88 procent — wynik globalizacji
Oprócz Stanów Zjednoczonych firma Bosch zaczęła rozglądać się za innymi rynkami na świecie. Po otwarciu biur sprzedaży w Republice Południowej Afryki w 1906 roku, w Australii w 1907, w Argentynie w 1908, w Chinach w 1909 i Japonii w 1911 sieć przedstawicieli Bosch obejmowała wszystkie kontynenty. W 1913 roku działalność poza terytorium Niemiec generowała 88 procent sprzedaży.
Nowe produkty — oświetlenie, prądnice i rozruszniki
Gdy samochody stały się przedmiotami codziennego użytku, a większe prędkości wymagały zwiększenia bezpieczeństwa, firma Bosch wprowadziła na rynek odpowiednie produkty w 1913 i 1914 roku. Oprócz systemu „Bosch light” — elektrycznego systemu oświetlenia, składającego się z reflektorów przednich, prądnicy, regulatora i akumulatora.
Katastrofa — pierwsza wojna światowa
Wraz z wybuchem pierwszej wojny światowej w 1914 roku wszystkie zagraniczne rynki zniknęły w ciągu nocy, przerwano badania i rozwój, a produkcję przestawiono na uzbrojenie. Zamiast zapłonu iskrowego firma Bosch rozpoczęła produkcję zapalników do granatów. Około połowa siły roboczej otrzymała wezwanie do służby wojskowej, a ich pracę przejęły kobiety. Wskutek powołania 453 pracowników nigdy nie wróciło z wojny.
Logo Bosch
Nowy znak towarowy na świecie
Biura sprzedaży i znaki towarowe przywłaszczone w czasie pierwszej wojny światowej. Jednak wykupiona filia Bosch w Stanach Zjednoczonych nadal używała dobrze znanych znaków towarowych Bosch do celów reklamowych. Aby uniknąć zamieszania, główny innowator Gottlob Honold w 1918 roku szybko zaprojektował nowy znak towarowy w postaci kotwy w okręgu, który jest nieodłącznie kojarzony z firmą Bosch do czasów współczesnych.
Zdjęcie: Szkic nowego logo (1918)
Nowy początek — na przekór wszystkim trudom
Po zakończeniu wojny w 1917 roku publiczna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Robert Bosch AG musiała uporać się z ogromnym wyzwaniami. Powrót na globalny rynek był utrudniony przez rosnącą konkurencję, a jej patenty zostały uchylone. Jednak poddanie się nie było odpowiednim rozwiązaniem. Odświeżono stare kontakty i otwarto nowe rynki. Jednocześnie firma skoncentrowała się na głównej umiejętności — pragnieniem innowacji.
Nowe funkcje samochodów — wycieraczki i klakson
Działania przerwane przez wojnę zostały wznowione. Bezpieczeństwo w coraz bardziej zatłoczonym ruchu drogowym stało się siłą napędową dla badaczy i projektantów w Bosch. Światła do motocykli i rowerów, „gęgający” klakson Bosch, wycieraczki przedniej szyby i zapłon zasilany przez akumulator — te wynalazki dodano do portfolio produktów do 1926 roku.
Serwis samochodowy Bosch
Standaryzacja obsługi klienta na świecie
Sieć niezależnych warsztatów serwisowych i montażowych spełniających te same standardy nie była nową koncepcją. Istniała ona w Stanach Zjednoczonych jeszcze przed wojną. W 1921 roku firma Bosch uruchomiła program warsztatów „Bosch Car Service” poza terytorium Niemiec, co rozwinęło się tak szybko, że w 1930 roku istniało już 2750 warsztatów w 70 krajach. Warsztaty te pomagały promować nazwę Bosch na całym świecie.
Zdjęcie: Latarnia Bosch Service stała się wyróżniającym znakiem warsztatów.
Przenośniki taśmowe w ciągłej eksploatacji — produkcja na linii montażowej
Coraz jaśniejszy stawał się fakt, że konkurencyjne firmy osiągały jakość Bosch przy większej prędkości i niższych kosztach. Jedną z przyczyn były linie montażowe, które firma Bosch zaczęła wprowadzać stopniowo od 1925 roku. Dawniej wyprodukowanie kompletnego iskrowego układu zapłonowego zajmowało 50 dni, a produkcja na linii montażowej skróciła ten czas do zaledwie pięciu.